Obecné tipy na urychlení CADKON+, při práci na velkých souborech.

  • V první řadě je nutné, aby PC splňovalo doporučené systémové požadavky
  • Minimálně 1x za rok, popř. s každou novou verzí CADKON+, je nutné aktualizovat ovladač grafické karty (přímo ze stránek příslušného výrobce grafického čipu).
  • Pokud PC splňuje doporučené systémové požadavky a máte aktualizované ovladače, překontrolujte zdali máte zapnutou hardwarovou akceleraci grafické karty.
  • Ve výchozím nastavení CADKON+ je vždy zapnuté vyhlazování objektů, které zlepšuje grafické zobrazení objektů ve výkrese. Při zoomování a posunu pohledu, při zobrazeném velkém počtu objektů, může pomoci vypnutí vyhlazování objektů.
  • Výkres (včetně externích referencí) opravte pomocí příkazu "_AUDIT" nebo "_RECOVER".
  • Obecně platí, že čím více objektů musí program překreslovat, tím pomalejší jsou odezvy. Na velkých výkresech tedy platí tyto obecné principy a zásady:
    • Hladiny které nepotřebujete vidět zmrazte (vypnutí nestačí). Zmrazené hladiny (objekty v nich) program zcela ignoruje a nemusí je překreslovat/ regenerovat. Zaměřte se zejména na hladiny ve kterých jsou vykresleny komplexní šrafy (např. realistické šrafy kamenných obkladů, krytin apod) a také na hladiny, které obsahují komplexní bloky (bloky rostlin, detailní rozkreslení strojů, aut apod.).
    • Pokud výkres obsahuje externí reference, nepotřebné externí reference uvolněte.
    • Výkres vyčistěte (včetně Xrefů) přes příkaz "_PURGE" od nepoužívaných definic.
    • Výkres vyčistěte (včetně Xrefů) od nepoužívaných měřítek přes příkaz "_SCALELISTEDIT".
    • Vymažte duplicitní objekty (včetně Xrefů) přes příkaz "_CK_DELETEDUPLICATE" (příkaz není dostupný v modulu Basic).
    • Pokud to daný výkres umožňuje, výkres rozdělte do více výkresů a prolinkujte je přes externí reference. Např. pro každé patro vytvořte samostatný výkres a všechna patra poté vložte jako Xrefy do hlavního výkresu. Budete tak pracovat s mnohem menšími daty a práce bude rychlejší.
    • Při šrafování nazoomujte co nejvíce šrafovanou oblast tak, aby na kreslící ploše bylo vidět co nejméně nesouvisejících objektů. Při detekci hranic šraf se detekuje každý viditelný objekt na obrazovce. Pokud tedy budete šrafovat malou oblast při velkém oddálení a na kreslící ploše budou další tisíce objektů, detekce hranic šraf může trvat desítky minut, naopak při velkém přiblížení zájmové oblasti pouze zlomek sekund.